مقالات آموزشی

با تعریق زیاد دست و پنجه نرم می کنید؟ شاید شما این ویتامین ها را از دست داده اید

برآورد زمان مطالعه: ۰ دقیقه

تعریق بیش از حد بد است در تابستان بدتر . اگر می خواهید تعریق را کاهش دهید، مطمئن شوید که دچار کمبود این ویتامین ها و مواد معدنی نشده‌اید.

فصل تابستان می تواند دردناک باشد، به خصوص برای افرادی که بیش از حد عرق می کنند. اگرچه تعریق ضروری است زیرا به بدن شما کمک می کند تا خنک شود یا حتی سموم بدن را تا حدی دفع کند، تعریق بیش از حد می تواند برای برخی ناراحت کننده، تحریک کننده و حتی شرم آور باشد. عرق کردن بعد از تمرین کاملاً طبیعی است، اما اگر به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما یا عصبی بودن یا مریض بودن تمایل به تعریق بیش از حد دارید، می توانید با رعایت چند نکته از آن اجتناب کنید. یک عامل کلیدی برای تنظیم رژیم غذایی شماست زیرا کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی نیز می تواند شما را به تعریق بیش از حد سوق دهد

به گفته دکتر سواتی ردی (PT)، فیزیوتراپیست مشاور و رژیم غذایی، نکات معمولی برای کاهش تعریق وجود دارد – پوشیدن لباس راحت، استفاده از ضد تعریق ها، اما تغییرات رژیم غذایی مانند مصرف میوه ها و سبزیجات با آب غلیظ نیز مهم هستند.

جدا از این، ویتامین ها و مواد معدنی خاصی وجود دارند که می توانند به رژیم غذایی شما اضافه شوند که به تنظیم دمای بدن و کنترل عرق کمک می کنند.

این بدان معناست که با تغذیه صحیح و سالم می توان تعریق را کنترل کرد.

کمبود ویتامین و تعریق زیاد

همان‌طور که گفته شد کمبود برخی از ویتامین‌ها باعث تعریق می‌شود. در اینجا باهم این ویتامین‌ها را بررسی می‌کنیم.

کمبود ویتامین و تعریق زیاد

ویتامین B کمپلکس

    این ویتامین‌ها عملکرد حیاتی حفظ و تنظیم سیستم عصبی را انجام می‌دهند. آنها بر سطوح انرژی، متابولیسم سلولی و عملکرد مغز نیز تأثیر دارند. هنگامی که سیستم عصبی سمپاتیک شما بیش از حد به استرس واکنش نشان می‌دهد، شروع به عرق کردن می‌کنید. این به دلیل کمبود ویتامین B در رژیم غذایی است. باعث حساسیت بیش از حد به اضطراب، موقعیت‌های پرتنش و استرس‌زا می‌شود که منجر به تعریق بیش از حد می‌شود. کمبود ویتامین Bهمچنین می‌تواند باعث تعریق شبانه شود. مصرف مناسب ویتامین B، حمایت تغذیه‌ای مورد نیاز برای کنترل آن را تضمین می‌کند.

    غذاهایی مانند گوشت، تخم مرغ، مرغ، سبزیجات سبز، لوبیا، محصولات لبنی، حبوبات، آجیل و غیره می‌توانند منابع غنی ویتامین B باشند. همچنین می‌توانید مکمل‌های ویتامین B را همراه با مواد غذایی غنی از ویتامین B مصرف کنید.

    کمبود ویتامین و تعریق زیاد

    ویتامین دی

    یکی از اولین علائم کمبود ویتامین D، تعریق بیش از حد، به ویژه عرق کردن سر است. کمبود ویتامین D همچنین باعث خستگی، درد استخوان، گرفتگی عضلات و افسردگی می شود.

    دکتر تایال می گوید: «ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که مدت هاست به بدن کمک می کند تا کلسیم و فسفر را جذب و حفظ کند. ) که شکل فعال هورمونی ویتامین D است، محرک اصلی جذب فعال کلسیم روده ای است. اگر بدن دچار کمبود ویتامین D باشد، حتی اگر کلسیم کافی در رژیم غذایی وجود داشته باشد، این کلسیم در خون جذب نمی شود و در نتیجه کمبود کلسیم و در نتیجه پوکی استخوان ایجاد می شود.

    علائم شایع کمبود ویتامین D

    به علائم کمبود ویتامین D توجه کنید:

    خستگی و ضعف

    درد استخوان و درد عضلانی

    افسردگی یا تغییرات خلقی

    اختلال در ترمیم زخم

    عفونت های مکرر

    ریزش مو

    شما می توانید سطح ویتامین D خود را با مصرف ماهی های چرب، محصولات لبنی مانند شیر و پنیر، قارچ، غذاهای غنی شده با ویتامین D و غیره تنظیم کنید. با این حال، نور خورشید بهترین منبع ویتامین D است. حدود ۲۰ دقیقه قبل از ساعت ۱۱ خود را در معرض نور خورشید قرار دهید.  می‌تواند به شما کمک کند سطح ویتامین D خود را افزایش دهید.

    کمبود ویتامین و تعریق زیاد

     منیزیم

    وقتی عرق می کنید، به طور طبیعی منیزیم را از دست می دهید. تعریق بیش از حد می تواند منجر به کمبود منیزیم شود. این باعث افزایش سطح استرس شما می شود و به نوبه خود باعث تعریق بیشتر و از دست دادن منیزیم می شود. افزایش مصرف منیزیم به تعادل سطح بدن کمک می کند و در نتیجه عرق را تا حدودی کاهش می دهد.

    منابع منیزیم عبارتند از: بادام، کدو تنبل، اسفناج و دانه های سویا.

    کمبود ویتامین و تعریق زیاد

    کلسیم

    کلسیم یک ماده معدنی است که به تنظیم دمای بدن کمک می کند و می تواند به سرکوب سطح تعریق کمک کند. محصولات لبنی، دانه های سویا، سبزیجات برگ سبز و آجیل می توانند به افزایش سطح کلسیم در بدن کمک کنند. ویتامین D برای جذب کلسیم در بدن ما لازم است.

    علائم کمبود کلسیم

    علائم کمبود کلسیم به شرح زیر است:

    پوست فلس دار خشک، ناخن های شکننده و موهای زبر.

    گرفتگی عضلات پشت و پاها

    علائم روانشناختی، مانند سردرگمی، از دست دادن حافظه، افسردگی و اضطراب

    پوکی استخوان و شکستگی های مکرر

    گرفتگی های قاعدگی

    فشار خون بالا

    تشنج در صورت کاهش مزمن سطح کلسیم

    ضربان قلب نامنظم

    سوزن سوزن شدن در لب ها، زبان، انگشتان دست و پاها

    مطمئناً، تعریق برای بدن شما مفید است زیرا به سم زدایی شما کمک می کند، اما اگر می خواهید از تعریق بیش از حد جلوگیری کنید، مطمئن شوید که رژیم غذایی شما سرشار از این ویتامین ها و مواد معدنی است. اگر در نهایت باز هم نتوانستید با گنجاندن مواد غذایی گفته شده در رژیم غذایی خود از تعریق بیش از حد بدن خود جلوگیری کنید ما محصولات ضدعرق رادکاور از قبیل پدزیر بغل و زیرپوش ضد عرق یرا به شما پیشنهاد می‌دهیم.

    کمبود کدام ویتامین‌ها و مواد معدنی باعث تعریق بیش از حد می‌شود؟

    کلسیم، منیزیم، ویتامین دی و ویتامین B کمپلکس

    منابع غذایی سرشار از ویتامین D چیست؟

    ماهی های چرب، محصولات لبنی مانند شیر و پنیر، قارچ، غذاهای غنی شده با ویتامین D

    غذاهای حاوی کلسیم کدامند؟

    محصولات لبنی، دانه های سویا، سبزیجات برگ سبز و آجیل

    منابع غذایی منیزیم کدامند؟

    بادام، کدو تنبل، اسفناج و دانه های سویا.

    منابع غذایی سرشار از ویتامین B کمپلکس چیست؟

    گوشت، تخم مرغ، مرغ، سبزیجات سبز، لوبیا، محصولات لبنی، حبوبات، آجیل