مقالات آموزشی

راهنمای انتخاب بهترین ضدعرق ها و دئودورانت

بهترین ضدتعریق

اما آیا تا به حال در انتخاب بهترین ضد تعریق فکر کرده‌اید؟ ما نه! با این حال، آنها به همان اندازه که محصولات آرایشی شما برای برنامه روزانه شما ضروری هستند. انتخاب بهترین ضد تعریق مناسب پوستتان و کارامد ضروری و مهم است. یک ضد تعریق عالی یکی از لوازم آرایشی بهداشتی است که احتمالاً فراموش خواهید کرد که از آن استفاده کرده‌اید. چرا که بوی تازگی را در تمام طول روز حفظ می کند. و مانع از عرق کردن شما می شود. و به نظر می رسد که برخی از ضد تعریق ها این کار را بهتر از سایرین انجام می دهند. در اینجا به شما می گوییم که چه چیزی را در یک ضد تعریق باید جستجو کنید، و بهترین آنها را از بین سایرین با اطمینان خاطر انتخاب کنید.

ضد تعریق چیست و چگونه کار می کند؟

عرق کردن کاملاً امری طبیعی است و بخشی طبیعی از عملکردهای روزانه بدن ما است. عرق در واقع به خودی خود بو نمی دهد، تنها زمانی که با باکتری های طبیعی پوست ما ترکیب می شود، ممکن است متوجه بوی بد بدن شوید. در حالی که ممکن است در یک روز خنک که در خانه سپری می‌کنید این موضوع شما را آزار ندهد، اما زمانی که بیرون هستید و سعی می‌کنید روز خود را ادامه دهید ایده‌آل نیست. اینجاست که استفاده از یک ضد تعریق ضروری است.

بیشتر آنها با نمک های آلومینیومی فرموله شده اند. که میزان عرقی که بدن از غدد عرق زیر بغل آزاد می کند، قبل از اینکه با باکتری های روی پوست مخلوط شود، را کاهش می دهند . بسیاری از آنها همچنین دارای خواص ضد میکروبی هستند. که به از بین بردن باکتری هایی که باعث ایجاد بوی بد هنگام تعریق می شوند کمک می کند.

تفاوت بین ضد تعریق و دئودورانت چیست؟

بیشتر اوقات مردم از کلمه دئودورانت برای هر چیزی که ممکن است برای مبارزه با عرق و بوی بدن خود اسپری کنید یا زیر بغل خود بغلتانید استفاده می کنند. اما در واقع بین ضد عرق ها و دئودورانت ها تفاوت وجود دارد. دئودورانت‌ها به از بین بردن بوی بد بدن کمک می‌کنند. اما تعریق را متوقف نمی‌کنند. بنابراین ممکن است هنوز مقداری رطوبت زیر بغل خود احساس کنید. در حالی که ضد تعریق ها غدد عرق شما را می پوشانند تا به طور فعال به جلوگیری از ترشح عرق کمک کنند. دئودورانت ها ساعت معینی از بوها محافظت می کنند. ضد تعریق ها ساعت معینی از عرق محافظت می کنند.

خبر خوب این است که ضد تعریق‌های اساساً هر دو عمل را انجام می‌دهند. آن‌ها به شما کمک می‌کنند عرق نکنید و در عین حال رایحه‌ای خوب ارائه می‌دهند.

چگونه بفهمم که به دئودورانت یا ضد تعریق نیاز دارم؟

اینکه دئودورانت یا ضد تعریق را انتخاب کنید، به خودتان بستگی دارد. اگر یک روز را در خانه سپری می‌کنید، زیاد حرکت نمی‌کنید یا اگر زمستان تمام شده است و عرق نمی‌کنید، ممکن است یک دئودورانت تمام چیزی باشد که برای پوشاندن بوی بدن به آن نیاز دارید.

از سوی دیگر، اگر برنامه شلوغی دارید، سبک زندگی بسیار فعالی دارید یا هوا گرم و مرطوب است، یک ضد تعریق می تواند گزینه بهتری برای جلوگیری از عرق کردن در طول روز شما باشد. بسیاری از آنها با محافظت طولانی مدت و مداوم طراحی شده اند. به طوری که شما فقط باید یک بار در طول روز استفاده کنید تا در تمام طول روز راحت باشید.

بهترین ضد تعریق

در یک ضد تعریق به دنبال چه چیزی باشم؟

اگر تصمیم گرفته اید که یک ضد تعریق بهترین گزینه برای شماست. در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام خرید در نظر بگیرید:

نوع پوست: 

بسته به نوع پوست خود (خشک، چرب، حساس و غیره)، ممکن است بخواهید محصولاتی مخصوص نوع پوست خود را انتخاب کنید.

نوع ضد تعریق

سه نوع اصلی ضد تعریق وجود دارد که هر کدام خواص متفاوتی دارند:

رول‌ها – همچنین به عنوان ضد تعریق مایع شناخته می‌شوند، این رول‌ها قبل از خشک شدن زیر بغل شما خیس می‌شوند.نمونه های دیگری هم هستند تحت عنوان ضد تعریق جامد نیز شناخته می‌شوند، معمولاً فرمول‌هایی بر پایه کرم هستند که زیر بازوهای شما غلت می‌خورند و سطح بزرگی را در یک حرکت می‌پوشانند.

اسپری ها – همچنین به عنوان آئروسل شناخته می شوند، این اسپری ها زیر بغل شما اسپری می شوند و معمولاً بلافاصله خشک می شوند

رایحه

دئودورانت‌های ضد تعریق در طیف وسیعی از رایحه‌ها، از عطرهای گل تا میوه‌ای عرضه می‌شوند. نوع رایحه ای که انتخاب می کنید بستگی به سلیقه شخصی و کمی آزمون و خطا دارد تا زمانی که بوی مناسب را پیدا کنید.

از طرف دیگر، اگر ترجیح می دهید یک ضد تعریق معطر نداشته باشید، یا عطر پوست شما را تحریک می کند، گزینه های بدون عطر زیادی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید.

سطح حفاظت

بسیاری از ضد تعریق‌ها دارای برچسب زمانی هستند که نشان می‌دهد چه مدت به توقف تعریق کمک می‌کنند، مانند «محافظت ۷۲ ساعته». آنها همچنین ممکن است شامل کلماتی مانند “مستمر”، “طولانی” یا “بدون توقف” باشند تا به شما اطمینان دهند که شما را ناامید نخواهند کرد.

برخی از آنها دارای مزایای اضافی مانند “محافظت نامرئی” هستند که اگر می خواهید لباس تیره بپوشید گزینه عالی است. این می تواند به شما کمک کند از احتمال انتقال لکه های سفید از ضد تعریق خود جلوگیری کنید.

انتخاب موثرترین محصول ببینید چه چیزی در پشت بسته بندی نهفته است تا به شما کمک کند عطر و فرمولی را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست و روتین شما باشد.

بهترین ضد تعریق

بهترین ضد تعریق های قوی زیر بغل

انتخاب بهترین اسپری ضد تعریق به میزان زیادی به نیازها و ترجیح های شما بستگی دارد. با این حال، تعدادی از مارک های معروف در زمینه اسپری های ضد تعریق وجود دارند که به عنوان پیشنهادهای عمومی می توان به موارد زیر اشاره کرد: نیوآ (Nivea)، رکسونا (Rexona)، لورآل (L’Oréal)، کاسپین (Caspian)، والانسی (Valancy)، پرستیژ (Prestige)،

معرفی بهترین اسپری های ضد عرق ها

  • اسپری ضد تعریق زنانه هیدروژن مدل Good Girl.
  • اسپری ضد تعریق زنانه رکسونا مدل Invisible Black and White.
  • اسپری دئودورانت زنانه شی مدل Love.
  • اسپری ضد تعریق زنانه نیوآ مدل Double Effect.
  • اسپری ضد تعریق زنانه آدیداس مدل Fun Sensation.
  • اسپری ضد تعریق زنانه داو مدل Go Fresh.

بنابراین برای محافظت خود از تعریق و بوی بد ناشی از آن می‌توانید ترکیبی از دئودورانت و محصولات ضد عرق را استفاده کنید. شاید این نکته را بدانید که عرق به خودی خود فاقد بو می‌باشد اما در اثر ترکیب شدن با باکتری‌هایی که در سطح پوست هستند تولید بوی نا مطبوع می‌کند.

جهت کنترل این مشکل بهتر است که بهداشت فردی را رعایت کرده و استحمام روزانه به ویژه در فصل‌های گرم سال را فراموش نکنید. از طرف دیگر در نوع و جنس پارچه‌هایی که در دوخت لباستان استفاده شده دقت کنید. برخی اجناس اجازه تهویه هوای بدن را نمی‌دهند و مشکل تعریق و بوی بد را دوچندان می‌کنند. اگر نمی توانید با ضدتعریق ها و یا دئودورانت عرق خود را کنترل کنید و می خواهید مانع از لک عرق روی لباس هایتان شوید از زیرپوش های و پدهای زیر بغل مجموعه رادکاور استفاده کنید.

اگر لکه عرق بر روی لباستان باقی مانده است توصیه می کنیم این پست را بخوانید “چگونه لکه های عرق را از لباس ها تمیز کنیم؟”

برای مثال پارچه‌های پلاستیکی برای شما که از تعریق زیاد رنج می‌برید و بوی عرقتان ناخوشایند است اصلاً مناسب نیست. بهترین گزینه پارچه‌های نخی و پنبه‌ای است که بهتر است پوششتان از این جنس باشد.