مقالات آموزشی

اسپری ضد عرق با دئودورانت چه تفاوتی دارد و کدام برای استفاده شما بهتر است؟

  رادکاور در این مقاله بطور مفصل به انتخاب دئودورانت یا اسپری ضد عرق، تفاوت ها و اینکه کدام برای شما مناسب تر است پرداخته است.

اسپری ضدعرق با دئودورانت چه تفاوتی دارد و کدام بهتر است؟

اسپری ضد عرق و دئودورانت از محصولاتی هستند که هر روز استفاده می کنید؟ به احتمال زیاد اکثر مردم تفاوت این دو را نمی دانند

دئودورانت غالبا به مدل هایی گفته می شود که روی منافذ عرق غلتانده یا کشیده می شود. اما یک تفاوت بزرگ میان دئودورانت و اسپری ضد عرق وجود دارد، که اگر شخصی هستید که تعریق زیاد دارید، دانستن آن ضروری است

بسیاری از افراد در مراجعه به داروخانه و یا بصورت آنلاین از سایت، تقاضای یک محصول ضد تعریق خوب می کنند که کیفیت این محصول وابسته به نیاز فرد مراجعه کننده می باشد. اما همگی بعد پرسیدن این سوال یک جواب را میدهند که در ادامه توضیح خواهیم داد که تفاوت این محصولات در چیست!

پیش از هر چیز به نکته ای اشاره کنیم که شاید کمتر کسی به آن توجه کرده باشد.

روی برخی محصولات کلمه Deodorant ذکر شده و روی برخی دیگر کلمه Deodorant antiperspirant، اغلب افراد این دو را به هم اشتباه می گیرند و تفاوتی برای آن قائل نمی شوند.

ولی لازم است بدانید سازمان غذا و دارو Deodorant را در حوزه محصولات آرایشی-بهداشتی و Deodorant antiperspirant را در حوزه دمحصولات دارویی دسته بندی کرده.

سوال: تفاوت در چیست و چرا هر برندی مشخصات ویژه ای دارد؟

Deodorant ( بو زا ) ها با از بین بردن باکتری های سطح پوست، مانع ایجاد بوی بد عرق می شوند. و تاثیری روی میزان تعریق بدن فرد ندارد و می توان از آن برای تمام نقاط بدن حتی کف پا استفاده کرد.

اما Deodorant antiperspirant ( ضد عرق ) ها ترکیباتی آلومینیوم دار دارند که منافذ غدد عرق را در سطح پوست مسدود می کنند بنابراین عرق نمی تواند در سطح پوست ترشح شود،

پس علاوه بر اینکه مانع ایجاد بوی بد می شوند میزان تعریق بدن را کاهش می دهند.

بنابراین اگر شما به دنبال راهی برای کنترل بوی تعریق خود هستید Deodorant و اگر علاوه بر  بوی تعریق از میزان تعریق خود ناراضی هستید Deodorant antiperspirant برای شما مناسب است.

هر دو این محصولات به شکل های گونانون رول، اسپری، صابون، کرم و … تولید می شوند و تفاوت چندانی بین انواع گوناگون محصولات نیست!فقط کاربرد، رایحه و سلیقه شما تعیین می کند کدام محصول مناسب شماست.

آیا اسپری های ضد تعریق ضرر دارند؟

بعضی از انواع اسپری‌ها هم می‌تواند برای فرد حساسیت و اگزما ایجاد کند و به همین دلیل کسانی که به آن حساسیت دارند نباید از این محصولات استفاده کنند، چون چنین کاری می‌تواند باعث بروز اگزما و درماتیت‌های پوستی، خارش و قرمزی شود.

برهمین اساس زمانی که بعد از یکی دو بار استفاده از اسپری‌ها با این نشانه‌ها مواجه شدید، توصیه می‌شود مصرف آنها را قطع کنید.

البته برخی برندهای معتبر مانند ویشی، ضدحساسیت می باشند.

ضد تعریق ها چطور عمل می کنند؟

ضدتعریق ها بیشتر از هر جای دیگر، برای زیر بغل ها مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات حاوی کلرید آلومینیوم هستند که لایه محافظتی خاصی را روی پوست برای مقابله با رطوبت ایجاد می کند. بعضی از متخصصان، انتخاب ضدتعریق هایی ( چه در قالب اسپری و چه در قالب استیک یا رولی ) را به مردان پیشنهاد می کنند که حاوی ۱۰ درصد کلرید آلومینیوم یا بیشتر باشند. به یاد داشته باشید که اسپری ها کاربرد راحت تری دارند و در شرایط مختلف می توان سریعا از آن ها استفاده کرد. در ضمن، شما می توانید درحین ورزش کردن یا پرداختن به فعالیت های روزانه از اسپری ضد تعریق برای کنترل رطوبت در سطح پاها استفاده کنید.

اگر بعد از استفاده از ضد تعریق های اسپری یا استیک با بوی بد بدن مواجه شدید، حتما محصولات دئودورانت حاوی ترکیبات ضد تعریق تهیه کنید. این محصولات حاوی الکل هستند که با باکتری های بوی زا در زمان تعریق مقابله می کنند.

ماندگاری اثر دئودورانت ها و یا ضد تعریق ها

روی برخی مام‌ها عبارت ۲۴ تا ۴۸ ساعت درج شده است. که این عدد به معنی مدت اثربخشی آن محصول است. شستن زیر بغل بعد از اتمام این مدت ضروری نیست و باقی‌ ماندن ماده روی پوست مشکلی ایجاد نمی‌کند. پس میتوانید در صورت لزوم روزی چندبار تمدید کنید.

آلومینیوم روی محصولات به چه معناست؟

روی برخی از ضد تعریق‌ها عبارت ۲۵ درصد آلومینیوم و روی برخی دیگر از آنها عبارت ۱۰ درصد قید شده است. که وظیفه آن مسدود کردن غدد عرقی و کاهش میزان تعریق است.

کدام نوع مناسب چه افرادی است؟

ضد تعریق‌ های حاوی آلومینیوم بالای ۲۵ درصد برای افرادی مناسب است که تعریق زیاد زیر بغل، پا و کف‌ دست دارند. در حالت عادی آلومینیوم ۱۰ درصد کافی است. بسیاری از دئودرانت ها هم برای افراد با پوست های حساس تعبیه شده که فاقد آلومینیوم هستند و یا درصد بسیار کمی از این ماده را در ترکیبات خود جای داده اند.

زیرپوش ضد عرق

ما به شما زیرپوش ضد عرق را پیشنهاد می کنیم. صرفه جویی در هزینه و رفع بوی بد و خیسی لباس رویی از مزایای زیرپوش ضد عرق است. برای آشنایی بیشار سیار مقالات سایت ما را بخوانید.