مقالات آموزشی

انتخاب سایز در خرید پوشاک آنلاین

امروزه وب سایت های پوشاک آنلاین زیادی وجود دارد که قیمت لباس های آن ها بسیار مقرون به صرفه تر از فروشگاه های سنتی می باشد، اما هنوز اکثر افراد خرید از یک فروشگاه سنتی را ترجیح می دهند. چرا؟ پاسخ بسیار راحت است. هیچ کس دوست ندارد لباسی را خریداری کند که روی تنش زیبا نباشد. اما راه حل چیست؟

من به عنوان یک توسعه دهنده وب سایت امروزه همه لوازم مورد نیاز خودم رو از اینترنت میخرم. در واقع آخرین چیزی که بیخیال خرید آن از بازار سنتی شدم پوشاک بود. مثل هر کار دیگری برای بار اول نسبت به خرید پوشاک به صورت آنلاین مردد بودم. از پوشاک زیر خرید خودم رو شروع کردم و بعد کم کم خریدهای دیگرم را به صورت آنلاین انجام دادم. تجربه های خوب و بدی داشتم. با من باشید تا برایتان بگویم چگونه پوشاک رو آنلاین خریداری کنید!

نکته اول : سبک لباس پوشیدن خود را انتخاب کنید!

خیلی راحت است، میخواهید چه پوشاکی خریداری کنید؟ یک شلوار جین یا یک دست کت و شلوار! ممکن است شما، همسرتان، خانواده و دوستان شما در مورد لباس پوشیدن شما نظراتی این چنینی داشته باشند: «به تو کت و شلوار خیلی میاد!» یا «نازنین توی مانتوی بلند و رسمی خیلی زیبا هستی!» و … خوب حالا اگر شما با توجه به تجربه و نظرات بقیه سبک پوشش خود را انتخاب کردید بقیه کار راحت تر است.

انتخاب بین مدل های مختلف یک نوع پوشاک به صورت آنلاین کار سختی نیست. چون در فضای آنلاین خیلی راحت میتوانید بین دو نوع شلوار جین یکی را انتخاب کنید. و یا بین دو ژاکت کاموا یکی را انتخاب کنید.

نکته دوم: انتخاب رنگ لباس

این موضوع کاملا سلیقه ای است و خیلی تفاوتی در فضای آنلاین و یا بازار سنتی وجود ندارد. باید بدانید چطور میخواهید رنگ لباس های خود را ست کنید و این که چه رنگی به شما می آید. میتوانید مقاله زیر رو بخوانید.

اصول ست کردن رنگ لباس

نکته سوم : انتخاب سایز

سایز دقیق شما چند است؟ دانستن سایز دقیق مهم ترین گزینه در خرید لباس است. بسیار مهم است که لباسی که انتخاب می کنید به زیبایی رو اندامتان بنشیند یعنی اینکه نه زیاد گشاد باشد که رو بدنتان زار بزند یا نه انقدر تنگ باشد که شما احساس خفگی کنید. در خرید های اینترنتی یا در مواقعی که به فروشگاهی رفته اید که امکان پرو لباس نیست اینجاست که ندانستن سایز گیرتان میندازد. یا تصور کنید که به یک کشور خارجی رفتید و قرار است که به عنوان سوغاتی لباس برای اطرافیانتان سوغات بیاورید و شما هم آگاهی از استانداردهای درست لباس و کفش کشور مقصدتان ندارید. از آنجایی که امکانی برای تعویض لباس ندارید. نمی توانید به چشم هایتان اعتماد کنید و سایزها را چشمی انتخاب کنید. اینجاست که دانستن سایز دقیقتان به کارتان میاید. با همراه باشید تا با چگونگی گرفتن اندازه دقیقتان و استاندارد سایزها آشنا شوید.

برای گرفتن سایز درست موارد زیر راعایت کنید:

  • حتما لباس نازک بپوشید.
  • صاف بایستید ( بطوریکه گردن صاف و کمر در راستای بدن باشد تا شکمتان آویزان نباشد و همچنین شانه ها را به عقب بدهید.)
  • غذا و آب زیادی نخورید.
  • از مترهای استاندارد استفاده کنید.
  • از یک فرد دقیق کمک بگیرید.

سیستم سایز بندی پوشاک در جهان:

  • EU: نشان دهنده سایزبندی اروپایی
  • UK: نشان دهنده سایزبندی انگلیسی
  • US: نشان دهنده سایزبندی آمریکایی

برای توضیح سیستم های سایز بندی لباس باید بگوییم به عنوان نمونه پیراهن و بلوزی که در سیستم اروپایی سایز ۳۶ برچسب خورده است در سیستم آمریکایی با عدد ۶ و سیستم انگلیس با عدد ۸ نشان داده میشود و یا اینکه کفش شماره ۴۰ در سیستم اروپایی در سیستم امریکایی عدد ۷ برای آقایان و عدد ۸ برای خانم ها و در سیستم عدد ۶/۵ برچسب می خورد.

اندازه هایی که برای خرید اینترنتی لباس مردانه باید داشته باشیم:

  • بالاتنه : اندازه دور سینه ، دور گردن، دور کمر
  • پایین تنه: اندازه دور کمر، قد شلوار

اندازه هایی که برای خرید اینترنتی لباس زنانه باید داشته باشیم:

  • بالاتنه : اندازه دور سینه ، دور گردن، دور کمر
  • پایین تنه: اندازه دور کمر، اندازه دور باسن

شما همیشه تو خرید های آنلاین درگیر این سوال هستین که چطور سایز خودتون رو بدونید ؟ این جدول تعیین سایز راه حلی مناسب برای شما هست تا دیگه از این دغدغه دیوونه وار راحت بشید. حتی اگر برچسب اندازه و سیستم های اندازه مختلف در بعضی از کشورها به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

هر شخصی باید لباس خود را با دقت انتخاب کند تا از شگفتی های ناخوشایند جلوگیری شود. هیچ چیز بدتر از لباس زیر نیست که باعث می شود احساس گرفتگی و فشردگی کنید.یا برعکس باعث شود بزرگتر دیده شوید  یا ممکن باشد که لباس زیرتان قایل رویت باشد. شما به سرعت خواهید فهمید که چگونه اندازه گیری های خود را انجام دهید ، آنها را درک کنید و آنها را تفسیر کنید تا بهترین لباس زیر را انتخاب کنید

نکته مهم : برای خرید و انتخاب سایز زیرپوش های ضد عرق رادکاور راهنمای انتخاب سایز زیرپوش ضد عرق رادکاور را مطالعه کنید. این اطلاعات عمومی هستند و برای مواردی که راهنمای سایز در دسترس نیست کاربردی هستند

جدول سایزبندی لباس بانوان (سانتی متر)

سایز ۳۴ ۳۶ ۳۸ ۴۰ ۴۲ ۴۴ ۴۶ ۴۸ ۵۰
دور سینه ۸۰ ۸۴ ۸۸ ۹۲ ۹۶ ۱۰۰ ۱۰۴ ۱۰۸ ۱۱۲
دور کمر ۶۰ ۶۴ ۶۸ ۷۲ ۷۶ ۸۰ ۸۴ ۸۸ ۹۲
دور باسن ۹۰ ۹۲ ۹۶ ۱۰۰ ۱۰۴ ۱۰۸ ۱۱۲ ۱۱۶ ۱۲۰
سر شانه ۱۲ ۱۲ ۱۲.۵ ۱۲.۵ ۱۲.۸ ۱۳.۱ ۱۳.۴ ۱۳.۷ ۱۴
قد آستین ۵۸ ۵۸.۵ ۵۹ ۵۹ ۵۹ ۶۰ ۶۰ ۶۱ ۶۲
دور بازو ۲۶ ۲۷.۲ ۲۸.۴ ۲۹.۶ ۳۱ ۳۲.۸ ۳۴.۴ ۳۶ ۳۷.۶
بالا تنه پشت ۳۹ ۳۹.۵ ۴۰ ۴۰.۵ ۴۱ ۴۱.۵ ۴۲ ۴۲.۵ ۴۳
بالاتنه جلو ۳۹ ۳۹.۵ ۴۰ ۴۰.۵ ۴۱.۳ ۴۲.۱ ۴۲.۹ ۴۳.۷ ۴۴.۵
کاور جلو ۳۰ ۳۱.۲ ۳۲.۴ ۳۳.۶ ۳۵ ۳۶.۵ ۳۶.۵ ۳۸ ۳۹.۵
کاور پشت ۳۲.۲ ۳۳.۴ ۳۴.۴ ۳۵.۵ ۳۶.۶ ۳۷.۸ ۳۹ ۴۰.۲ ۴۱.۳

جدول سایزبندی لباس آقایان (سانتی متر)

سایز ۴۴ ۴۶ ۴۸ ۵۰ ۵۲ ۵۴ ۵۶
دور سینه ۸۸ ۹۲ ۹۶ ۱۰۰ ۱۰۴ ۱۰۸ ۱۱۲
دور کمر ۷۸ ۸۲ ۸۶ ۹۰ ۹۴ ۹۸ ۱۰۴
دور باسن ۹۴ ۹۸ ۱۰۲ ۱۰۶ ۱۱۰ ۱۱۴ ۱۱۸

استاندارد لباس در کشورهای مختلف

ایران و اروپا ۳۷ ۳۷.۵ ۳۸ ۳۸.۵ ۳۹ ۳۹.۵ ۴۰ ۴۰.۵ ۴۱
آمریکا ۶.۵ ۷ ۷.۵ ۸ ۸.۵ ۹ ۹.۵ ۱۰ ۱۰.۵
آسیای شرقی ۲۲.۵ ۲۳ ۲۳.۵ ۲۴ ۲۴.۵ ۲۵ ۲۵.۵ ۲۶ ۲۶.۵
انگلستان ۴ ۴.۵ ۵ ۵.۵ ۶ ۶.۵ ۷ ۷.۵ ۸
سایز معمولی ۵ ۵.۵ ۶ ۶.۵ ۷ ۷.۵ ۸ ۸.۵ ۹

لباسی کاملاً برازنده

اگر از اندازه های درست لباس ها باخبر باشید، پس از خرید یا گرفتن لباستان از خیاطی، بسیار راضی خواهید بود، چون همه ی لباسها کاملاً اندازه و برازنده ی تن شما خواهد بود. امیدواریم نکات گفته شده در این زمینه کمک کننده و مفید بوده باشند.